onsdag, november 17, 2010

England/Irland - Part 11

Vi sitter hemma hos mr Roger Phillips så nu kan jag göra lite uppdatering. Först lite bilder från Birgittas domaruppdrag i Irland. Det var ett 1 day open stake med 12 hundar. Samlingen på morgonen på byns huvudgata utanför puben där mr John Hartigan delade ut nummerlappar mm.

Bland de startande var bland annat Sverige-bekante Paul Toal. Provet startade med ett snipe shoot. Jag som aldrig har sett detta hade svårt från början att se de pyttesmå fåglarna. Jag fick lätt in tre stycken i fickan senare och trodde att jag hade tappat en när jag skulle ta upp dom men den låg under vanten:-)
Jag frågade Paul senare om de äter dom för de är ju så små. Fick då reda på att de steker de hela, dvs utan att ta ur dom....bläää.



George och Kate fick också apportera varsin snipe. Inga problem med det inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättekul, intressant o stimulerande att ta del af Era
äfventyr på öarna.
Hoppas Du fortsätter. Vi är nog många som längtar......

Skulle nog utan att blinka byta
1 månad i Thailand mot 1 vecka i
Storbrittannien/Irland.
Kallas det Anglofil....?

ThomasH