söndag, november 11, 2007

24 oktober

Snyft! Vi måste åka hem! Ja, bara Janne och jag för Birgitta är kvar i Paradiset. Vi steg upp mitt i natten för att hinna med en färja i Dover 4.30. Framme i Dover kom vi på att vi inte visste om det var Sea France eller PO Ferries som gick 4.30 men oftast gick de med 10 minuters mellanrum så vi åkte in i en kur för PO Ferries. Jo, färjan skulle gå 40. Okey sa vi och betalade. Väl inne på området konstaterade jag på lappen vi fått att det inte var 4.40 utan 5.40!! In och fråga på Sea France om det gick att byta. Nej, det var för sent. Jaha sa vi och åkte och ställde oss i kön för.....just det, Sea France. Vi stoppade nogsamt ner alla lappar som visade PO Ferries i handskfacket och åkte på färjan. Och färjan gick utan att de slängde av oss:-)

Sen var det åter en massa länder som skulle passeras, fast åt andra hållet. 150 mil och två färjor senare var jag hemma på Sofiebergsvägen kl. 20.30! Inga köer, inga väntetider och en snabb chaufför gjorde att åtminstone jag fick en god natts sömn. Andra fick visst sitta uppe och elda halva natten:-)

Jag har haft två fantastiska veckor i England! Och jag kan inte annat än att skicka en STOR KRAM till vår fantastiska reseledare Birgitta som fixat allt detta!! Och till Janne som står ut med en extra fru:-))

Inga kommentarer: