fredag, november 02, 2007

12 oktober

Idag skulle Graham starta Hector på Novice Stake vid Firle Place som ligger strax öster om Brighton. Tidigt på morgonen åkte vi därför iväg med våra egenhändigt bredda smörgåsar. Dagen började disigt som de flesta dagarna och det skulle vara under hela provet vilket var tur eftersom vi fick lämna hundarna i en stängd och låst bil på samlingsplatsen. Stölder av hundar är tydligen inget ovanligt.

Graham ordnade så att vi fick stå som markörer bakom varsin skytt. Jag har aldrig gjort det förut och det kändes rätt pirrigt att på sitt första prov någonsin också markera var min skytts fåglar hamnade för att kunna tala om det för domarna. Men jag skötte mig nog ganska bra, tror jag. Häftigt var det iallafall att få stå mitt i smeten!!


På bilden nedan ser ni de två domarparen om verkade ha en riktigt trevlig dag. En av domarna hade sin son med sig som hjälpte till att markera och som var en smalare kopia av sin far:-)


Vann provet gjorde Raven-sonen som skickas på en av sina sista apporter på bilden. En jättefin hund.

Kan man verkligen ha det så här bra? Tänk att vara i Paradiset med sina bästa vänner!


När vi kom hem igen var vi ute och tränade hundarna och Ken och jag fick tips av Graham. Ken fick några markeringar över dammen och fixade sedan att gå över utan att ha sett något läggas ut. Det händer saker här!

Birgitta verkar inte tycka att det går fullt lika bra, eller....?:-))))))

Inga kommentarer: