tisdag, juli 03, 2007

REGN IGEN!!

Idag regnar det!:-) Mycket! Annars har det faktiskt varit riktigt fint. Och med tanke på mina nyplanteringar så är regnet välkommet. Min klätter/buskros som skulle vara vit/gul ser mer ut att gå mot gul/orange men det blir nog fint ändå. Den har inte slagit ut än så vi får väl se vad det blir. Vis av erfarenhet från tidigare rosenplanteringar så har gult visat sig vara illrosa:-) Klätterhortensian som jag har satt vid en av trappans träpelare verkar klara sig bra. Och lavendeln doftar!

Igår hittade jag mogna hallon på kvällspromenaden så ikväll ska jag ta med mig en bytta ut och plocka lite. Men det gäller att vara snabb när man plockar annars äter Twiggy upp dom. Hon är en fena på att plocka bär och istället för att leta själv så kollar hon var jag plockar någonstans.

Ikväll är det Morden i Midsomer! Igår var det Mördare okänd och på nattygsbordet ligger Stieg Larssons "Luftslottet som sprängdes". Det är ganska skönt med regn:-)

Inga kommentarer: