måndag, juli 09, 2007

En vecka till...

... innan jag får semester. Men det är självvalt för att spara lite semester till hösten. Sen blir det tre veckor ledigt. Tänkte vara i stugan lite grann för det är så himla skönt för hundarna att kunna strosa runt som de vill och bada när de har lust. Dessutom finns det utmärkta vandringsleder för långpromenader.

Men först ska jag döma WT på Flatklubbens sommarträff i Markaryd till helgen. Ska bli kul men hoppas bara att det blir lite bättre väder än det har varit hittills. Just idag regnar det inte men det är inte speciellt varmt ute.

Eftersom jag har fått för mig att mina hundar har dålig kondition så blev lördagspromenaden en cykeltur runt Växjösjön i duggregnet istället. Sista biten går förbi dammar där stadens änder huserar vilket nästan fick ögonen på Ken att pluppa ur skallen. Det verkar dock inte vara något större fel på konditionen för båda var totalt opåverkade av att springa cirka 6 kilometer.

Igår var jag och tränade i Vegby. Ken fick göra några linjetag över ravinen. Dock mest fokus på detaljen med att gå fot mellan skicken. Twiggy drillades i fotgående i högt gräs utan att hoppa fram som en full kanin. Hon hatar att gå där det är högt gräs, snår eller vatten. Det konstiga är att det inte gäller om man har en fasan framför sig :-) Dessutom dirigering i högt gräs till en "ö".

Sitter också och tittar på jaktprovsprogrammet och funderar på om jag ska starta Twiggy eller inte. Hmm...

Inga kommentarer: