onsdag, april 25, 2007

Ken kan "high five"!!

Jag har börjat träna lite linjetag och ut med Ken vilket ställer till med vissa bekymmer. Linjetag går rätt bra nä'r jag pedagogiskt tar med honom och ställer upp en dummy, går tillbaka en bit och skickar honom. Att lägga ut fler och tro att han ska kunna gå till samma ställe igen är uppenbarligen lite för mycket begärt än så länge.

När vi ska försöka med ett ut-kommando upprepar vi proceduren med att pedagogiskt gå ut tillsammans och ställa upp en dummy. Gå tillbaka en bit, sätta ner och stanna kvar medan jag går en bit till. Nu kommer vi till den oerhört svåra biten. Jag gör ut-tecken och manar på medan Ken mycket frågande tittar på mig och undrar vad jag håller på med. Efter lite betänketid så kommer han stolt på det och hoppar glatt mot mig med bägge framtassarna i luften och gör "high five"! :-)

2 kommentarer:

Susanne sa...

Keeeen! Kan du high five?!?

Jag förstår faktiskt vad ut betyder (oftast) så jag har inte lärt mig high five än... Vi får snart ses så att vi kan lära varandra braiga saker.

Puss Trulle

Yours Truly sa...

Jag kan UT. Jag gör UT hela tiden. Vad matte än visar snurrar jag 180 grader och springer UT.
Kanonbra. Nu kan jag allt.

Foxie