måndag, september 11, 2006

Andjakt!

I lördags var jag och Twiggy med på andjakt för första gången här nere i södern! Jag ska erkänna att det var lite pirrigt. Det var eftermiddagsjakt och fyra drev var planerade. Första drevet fick jag stå nära Janne som mentalt stöd. Bäst att ha koppel på racerråttan när det börjar smälla tänkte jag. Men ack vad jag bedrog mig! Twiggy satt som ett ljus hela dagen, knäpp tyst och fokuserad! Hon var styrbar med snygga, säkra apporteringar. Elddopet blev i sista drevet när en skammad and föll ner mitt bland alla fasaner! Hjälp! Jag skickade in Twiggy bland snåren och ut sprutade det fasaner åt alla håll! Hon kom ut ett par gånger utan något och vi flyttade till nästa snår och ut kommer Twiggy MED ANDEN!! Mattes lilla pärla!

Tänk att det kan vara så roligt att bli skitig, blodig, svettig och trött!

Inga kommentarer: