söndag, april 12, 2009

Påskdagsplanering inför VCC

När jag backade ut bilen igår landade det en rovfågel på min cykel. Snabbt upp med kameran som tyvärr inte kunde zooma in den ordentligt men jag tror att det är en sparvhök. Någon som tror något annat? Jag är inte helt hemma på rovfåglar så jag tar tacksamt emot rätt svar om jag har fel.
Våren har verkligen kommit med sol, värme och nu ockå vitsippor!

Och med påsken är det också dags för det traditionstyngda Vegby Challenge Cup!! Idag har en del funktionärer varit med och gått igenom alla stationer.

Provkastat och provskickat hundar.

Tar oc Will följde det hela med stort intresse.

Nu har Susanne och jag fått lite mat i magen, dags för sängen och upp i ottan i morgon bitti. Samling 07.00 för funktionärer. Förhoppningsvis slipper vi få samma chock som vi fick förra året när vi vinklade persiennerna på morgonen. Snöstorm!!

Inga kommentarer: