måndag, oktober 20, 2008

Fotokurs

Jag var på en halvdags fotokurs igår anordnad av Nikon för de som köpt ny systemkamera. Under tre timmar var det korvstoppning om bländare, brännvidder, slutartider, ISO, ...... Utgångspunkten var VVA, nämligen Våga Vägra Autofokus, och det var mycket bra tips på vilka inställningar man skulle prioritera beroende på vad man vill fotografera.

Tänkte anmäla till en mer omfattande fotokurs senare men det är nog bra att greja lite själv först för att veta vad man behöver lära sig mer om. Twiggy kommer att få springa fram och tillbaka många gånger ;-)

5 kommentarer:

Susanne sa...

Du vet väl att du i efterhand kan se vilka inställningar du har använt? ;) Jag kommer annars och visar.
KRAM

L-Å sa...

Du ser vilka hoppbilder man kan
fota med Nikon.(Wille hoppar)Du valde rätt.

Anonym sa...

Jo vi fick lära oss en massa kluriga handgrepp så man kunde se sina inställningar och fina histogram som talade om ifall man hade för mycket vitt eller svart eller....vad hjälper det när man redan har tagit kortet?!?!?!?

Susanne sa...

För att veta hur du ska eller inte ska göra nästa gång ;)

Lollo sa...

Oj-oj vad avancerat det låter! Men det blir kalasfina bilder. Min egen "Lumix" från 1800 kallt ska "gå till de sälla..." så ska jag önska mig en såndär Nikon-variant. Måste väl finnas mer eller mindre avancerade för såna som jag som inte är fotogenin. Autofokus är inte att förringa!!!!!! ;o)) Kram på dig!