fredag, maj 02, 2008

Valborgsmässoafton var jag och hundarna uppe i Jönköping och åt god mat och slöade. När jag åkte ner till Växjö igår så blev det två stopp. Först på Svenssons i Lammhult som vet att folk hellre shoppar än går i demonstrationståg:-) Där blev det lite av varje, bl a Eva Solos nya disktrasor som ser ut som en cylinder och som man ställer upp i en rostfri "äggkopp". Hur frän som helst men sen får vi väl se om den är lika praktisk. Två "dynor" i fårskinn till köksstolarna. Får väl se om de finns kvar när jag kommer hem från jobbet idag. En kökshanduk "Perssons kryddskåp" och påslakan.

Nästa stopp var Björkåsen och lite hundträning. La ut två dummy-öar. En på ön i dammen och en vid ett antal enar. Sen fick Ken gå ut på dammen och det fixade han galant tre gånger. Sen fiick han gå till enarna. Även detta gick som hejsan. För den som läser detta och tycker att det är enkla övningar så kan jag säga att för Ken så är detta ett STORT steg framåt. Han har nämligen ett minne värdigt Nalle Puh:-)

Twiggy fick en stenmur mellan sig och öarna och hon skickades mot dammen men fick stanna på halva vägen och skickas till höger mot enarna. Twiggy tröttnar aldrig på träning. Lika entusiastisk varje gång! Synd att matte har så dåligt ledarskap....

På kvällen fick jag ett telefonsamtal. En bit in i samtalet började jag fundera om Hassan återuppstått. För någon måste driva med mig, eller.... Om inte så är det rent bedrövligt och min nästa tanke var att "Är det dessa som jag ska kasta kråkor till om cert i jaktklass blir verklighet". Aldrig i livet!!

Inga kommentarer: