onsdag, juli 01, 2009

Mobilt bredband

Är i stugan och insåg att jag skulle göra slag i saken att skaffa ett mobilt bredband. In till Jönköping och in på Telia. Så nu har jag fått igång det! Tror ni att det fungerade som det stod i instruktionerna? Nej, naturligtvis inte.

Enligt instruktionerna skulle drivrutiner installeras automatiskt och sedan skulle ett program som heter GlobeTrotter öppnas så att man kunde anslutas till internet. Icke! Drivrutinerna fick jag starta själv för installation och något GlobeTrotter öppnas inte, utan ett Telia-program som man också får öppna själv. Heja Telia!

3 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Ser att du också haft problem med Telia ;-) Först jag, sedan Birgitta, och nu du... Vart ligger felet - inte hos oss väl?!

Katarina sa...

Felia! Ska dock villigt erkänna att det funkade väldigt bra när jag väl hade installerat det. Men har man ingen datorvana så är det nog inte lätt att fixa...

Patrik Arnesson sa...

Tack för att du visar din åsikt!

Dina åsikter visas som underlag för en sajt som samlar alla bloggares och mediers åsikter om mobilt bredband.

Hitta ditt inlägg på www.mobiltbredbandfighten.se under "negativt" på Telia.

Be gärna dina läsare att berätta sina åsikter om sitt mobila bredband. Åsikterna kommer också att publiceras på sajten vilket gör det enklare för konsumenten att välja rätt bland alla bredbandsleverantörerna lovar guld och gröna skogar i sina reklambudskap.

MVH
Patrik, administratör på Mobilt Bredband Fighten.