onsdag, juli 15, 2009

Lite jobb

Den här veckan är jag inne på kontoret och jobbar. Hjälper byggarna i Stockholm med hur mycket betong och armering det ska vara i olika konstruktioner på ett stort jobb som de håller på att räkna på. Hoppas att vi får jobbet. George hjälper till att kontrollera mängderna:-)

Har tränat en del med Kate och Twiggy och Kate har fått göra sina första B-provssök. I söndags testade jag även sök med vilt. Gick hur bra som helst! Även George fick prova när det ändå fanns vilt upptinat. Drog en duva i vingen, slickade lite på kaninen och "apporterade" kråkan i vingen.

Kate har annars varit rätt billig den här veckan! Både måndag och tisdag har hon hittat mänskliga kvarlämningar i skogen att rulla sig i. BLÄ! Igår när jag som bäst höll på att torka bort hjälpligt med blöt mossa (mycket effektivt) Så stannade en motionär till och frågade om jag plockade kantareller!!!! NÄ, JAG TAR BORT MÄNNISKOBAJS FRÅN MIN HUND!!!! Han lommade snabbt därifrån. Kommer snart göra som i Mia & Klara, ställa mig och dela ut bajspåsar till de som springer förbi.

Positivt: Har varit och hämtat min nya bössa! De är snabba hos polisen i Kronoberg. En vecka tog det i semestertid. I morgon invigning!

Inga kommentarer: