fredag, juni 05, 2009

Äntligen fredag - igen!

Veckorna går fasligt fort! Snart är det midsommar! Denna vecka har varit rätt lugn förutom jobb och hundträning på kvällarna. Har tränat klockan med Twiggy, fotgående och lite apportering med Kate.

Twiggy är just på väg in i sin skendräktighetskoma så jag har varit och hämtat ut Galastop i dag på Apoteket. FYRAHUNDRA KRONOR för en kur!!! Fast hellre det än rinnande ögon och hösnuva för mig och megamjölkproduktion hos Twiggy. Själv hämtade jag ut någon slags kortisonspray för halsen. Har befarat astma men det är troligtvis någon inflammation i halsen sen jag var sjuk i julas. Hoppas det.

Kate har bott in sig nu och verkar trivas bra. Inga opererade mjukisdjur eller vällästa inredningstidningar den här vecka:-) Mina försök att avgränsa framkomligheten med kompostgrindar har bara resulterat i ett snyggt skutt över. Den enda dom stänger in är Twiggy som inte skulle kliva över en kompostgrind om den så låg på marken. Sen håller Kate på att tappa tassen, eller uppträder som det. När vi tränade i veckan så skar hon bort en del av hornlagret på en trampdyna vilket har resulterat i att hon skuttar runt på tre ben. Det går att springa fort på tre ben;-)

Igår kväll såg jag på Kommissarie Lynley. Det är bra med kompisar som handlar bra dvd-filmer. Men till skillnad från Janne & Birgitta så behövde jag inte gissa vem som var mördaren. Har läst boken;-)

På söndag ska jag på äventyr...återkommer med det....

1 kommentar:

Karin Wallander sa...

Jag har hört ryktas att man kan ge hallonblad i maten mot skendräktighet. Ska prova på Vinna som just nu gräver gryt i äkta Lubbastil. Många hål i trädgården blir det.