söndag, december 14, 2008

Snorig helg och skendräktighet

Det har varit en hektisk vecka med besök i Malmö och i Gävle. Däremellan försöka hinna med att beta av en del på skrivbordet och i fredags åtskilliga videokonferensmöten för att bestämma vad vi skulle lämna för pris på ett stort jobb. Högt tempo under lång tid gjorde mig nog extra mottaglig för min snörvlande kollega som jag åkte bil med mellan Arlanda och Gävle.

Så nu ligger Twiggy och jag i soffan och glor på TV, var och en med sin egen åkomma. Jag som snyter mig och hostar. Twiggy som ömt vårdar sin enorma skendräktighet.

Twiggys skendräktighet är inte att leka med. Massvis med mjölk i juvren som bildar pölar där hon har legat. Ett introvert letande efter lämpliga boplatser på promenaderna under granar och rotvältor. Det hela brukar kulminera i en förberedelse till "valpning" där jag allvarligt funderar över om hon kan ha blivit tjuvparad vid något tillfälle.

Ja så ser våran söndag ut:-)

Inga kommentarer: