fredag, mars 09, 2007

Trista besked :-(

Trist besked kom det från SKK igår på posten. Kens höfterleden är D :-(
Positivt är att han är fri på armbågarna. Förhoppningsvis kommer han inte få några problem från sina höfter och vi kan köra på som vi har tänkt. Det finns ju andra duktiga hundar med D som har åstadkommit mycket i tävlingsväg. Kallas positivt tänkande :-) och ska man vara riktigt morbid så kan man ju säga att Ken nu passar in i flocken av rygg- och hjärtpatienter som bor på Sofiebergsvägen :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt besked, Katarina.
Jag har hört att en del är slarviga och lägger hundarna snett i vaggan och kan därmed få fel resultat. Har du vägarna förbi Stockholm skulle jag rekommendera att röntga om hos Audell. Det är många som gjort och fått ett helt annat resultat.
hälsningar
Pia o Asti

Anonym sa...

Usch, vad trist med rtgresultatet:-( Funderade själv på att döpa om mitt hem till "Halta Lottas krog" när det var som värst med halta/sjuka hundar i huset för ngt år sen:-/ Det är bara att hålla tummarna för att Ken är en av de, trots allt många hundar, som inte känner av sitt ledfel utan går att köra för fullt. En sak kan du i alla fall glädja dig åt.....och det är att ni har barmark. Tror du vi har det?? ;-);-)

Katarina sa...

Kan inte skylla på något. Jag har förtroende för veterinären och de tog även om plåtarna en gång för att det skulle vara bra bilder. Och ja du Annika du om någon har ju varit drabbad.
Nä ni har nog massor med snö:-))

Anonym sa...

Vad i hela friden är det jag läser, trist! Men Ken vet ju inte om det själv och kanske aldrig kommer att veta det heller :-) Förmodligen kommer han att tuta och köra som bara den.
Jag och Aston har vårt kvar, blir faktiskt lite nervis nu när jag läser det här. Men det är ju som det är och det blir nog bra.
Hälsningar från vintern!!!