söndag, oktober 15, 2006

NYA BILEN PÅKÖRD!

Igår kväll hade vi drama utanför mammas hus i Jönköping! Vid 19-tiden var jag ute och rastade hundarna på tomten och när jag stod på bron och väntade på Snöret (naturligtvis) så ser jag en bil som kommer nerför gatan i bra fart. Ska han inte väja för min bil snart? Nej det gör han inte utan drar rätt in i baken på min bil som står parkerad på gatan!

Bilen var en röd sportbil som började ryka mer och mer. Jag fick hämta brandsläckaren samtidigt som jag flyttade min bil och mamma ringde brandkåren. Så efter några minuter stod brandkåren med blåljus, polis och senare även bärgningsbil utanför. Allt gick dock bra! Han som körde klarade sig bra men hans pärla blev totalkvaddad. Måste ha varit som att köra in i en pansarvagn för min bil hade lite skador på stötfångaren och avgasröret var tilltryckt. Sen lät den lite konstigt när jag åkte ner till Växjö idag. Förhoppningsvis har den inte blivit skev iallafall....

Inga kommentarer: