fredag, augusti 18, 2006

Igår var jag...

...fram och tillbaka till Visby över dagen för att titta på ett bygge som Skanska har där. Tack Birgitta och Janne för att jag kan slänga in mina gullungar i Torpsbruk med kort varsel!!

Tillbaka vid 19 och direkt till Vegby för det påbörjade jaktprovet i Pkl (proffsklass) som bland annat innebar att skicka hunden på dirigering stående i ett gömsle och att med förbundna ögon skicka hunden på sök:-) I söket hade det uppkommit en smärre störning i form av jaktkor där en brun och en vit kossa såg det som sin livsuppgift att jaga efter dessa inkräktande svarta fartvidunder i paradiset. Tur att jag inte såg Twiggy.... Efteråt var det mat och prisutdelning hos Anders och Åsa. Trots min muta så vann Janne & Grynet.

Snöret har återhämtat sig och rapport från Jönköping talar om en pigg och glad hund som nu "springer" på promenaderna. Provet på fästingsjukdomar var negativt så nu är det bara att hoppas att det som orsakade ryggplågan har läkt ut. Snöret kommer hem på söndag efter jaktprovet.

Jaktprov ja....just nu är Twiggy så på G så att jag faktiskt överväger att stanna hemma....men man får inga priser hemma i soffan så det är väl bara att åka...

2 kommentarer:

Susanne sa...

Vill önska lycka till i helgen. Vi håller tummarna för er här nere i Skåne. Nu är det inte lång tid kvar innan vi ses.

Susanne

Anonym sa...

Håller tummarna för dig i helgen!

/Ann-Sofi