måndag, juni 09, 2008

Härlig helg!

Tre dagars ledigt gjorde att jag börjar längta efter semestern. På fredagen var jag i Jönköping och hämtade hundarna och tog med mig mormor till A6 för lite shopping.

Lördag och söndag var Birgitta och jag ute och tränade och det gick riktigt bra för alla hundar. Jag måste absolut träna dubbelmarkeringar med Twiggy så det är sommarens projekt. Hon är oftast väldigt säker på enkelmarkeringar men dubblar har vi nog helt enkelt inte tränat tillräckligt på.

Lite dramatik hade vi också i form av ett gäng VÄLDIGT nyfikna unghästar samt en förmodat förvirrad äldre dam som kom gående längs grusvägen i ingenstans. Dessutom pratade damen bara tyska. Birgitta stoppade en bil som visste (inte bilen men mannen bakom ratten) att damen var 92 och brukade ge sig i väg på långa promenader:-)

Inga kommentarer: