lördag, oktober 29, 2011

Startat på prov!!

Vi har landat säkert på Irland och befinner oss strax söder om Tandragee där vi hyr en stuga av Keith Mathews. Vi har fantastiska marker att träna på!

Jag fick frågan om jag ville starta Kate på samma open stake som Birgitta skulle starta Will. Givetvis och där stod vi igår Kate och jag i ett 2-dagars qualifying open stake med 24 hundar!! Vilka marker det var, uppe på bergen med utsikt hur långt som helst. Och vilka avstånd på en del apporter. Vi hade nr 22 och fick gå på sidan om ända fram till lunch men sen fick vi gå in i linjen och ett megapass "fotgående" i två timmar innan vi hade fått våra två första fåglar. Den första fick vi rätt omgående och den blev rätt vinglig. Den andra var en rapphöna som sköts i ena änden av linjen som Kate inte såg men som hon skötte signaler och tecken riktigt fint. Ut ur linjen en kort stund innan vi skulle in igen till andra domarparet. När nästa fågel skulle bli vår skjuts det en rapphöna som landar låååååångt bort och jag hinner tänka att den kan de väl ändå inte skicka på. Number 22 hör jag då bakom ryggen och det är bara att skicka. Det blev för svårt för Kate som var alldeles bränd i hjärnan efter allt fotgående. Även jag var rätt bränd i hjärnan eftersom det inte precis var gräsmattepromenad vi gjort utan upp och ner bland kullarna och oländigt att gå. Nöjd och glad och inser att vi måste vara med för att lära oss mer!!

1 kommentar:

Anna sa...

Härligt jobbat ändå! Nytt prov nya tag. Jättekul att läsa att ni har det bra!