onsdag, januari 13, 2010

Inte så....

...mycket att blogga om för tillfället. Vi traskar våra promenader i mörkret. Hundarna äter frusen hästbajs. Jag längtar efter ljuset och barmarken så vi kan börja komma igång och träna!!

Jag vill inte gå i mörker längre och särskilt inte efter i går kväll när blodet frös på både mig och hundarna när vi hörde skällande och sen något som gallskrek för livet, länge. Lät som en griskulting. Tar räven kultingar? Vi vände iallafall och gick tillbaka. Har ingen lust att stöta på arg/skadad gris i mörkret...

I lördags kväll när jag körde upp till Jönköping fick jag stanna och ha ihjäl en hare som någon kört på och lämnat skuttande runt skadad på vägen.

På jobbet har jag just blivit uppdragsansvarig för projekteringen av ett nytt kraftvärmeverk i Karlskrona. Häftigt, men det kommer väl antagligen att ta rätt mycket tid i anspråk. Hoppas att vi får uppgifter snart medan det är mörkt och kallt och inte går att göra så mycket annat än jobba.

Inga kommentarer: