tisdag, november 25, 2008

Räddningsaktion

I fredags stötte Twiggy och jag på en katt som satt och frös under en barack. Jag höll mig från att ta med mig den i bilen, men igår kväll var katten fortfarande kvar. Fick telefonnummer till Katthemmet från Birgitta och ringde. Jodå, om jag kunde köra dit katten så skulle de ta hand om den. Sagt och gjort. Twiggy fick sitta i baksätet och jag tog katten i ett stadigt tag i nackskinnet och förpassade den in i hundburen. Den var inte helt lycklig över detta, men den kunde ju inte stanna under baracken och äta löv som den gjorde nu.

I ett stort hus inte långt från mig tog en gammal dam emot mig och visade ner mig i källaren. Hela källaren var inredd för katterna med stora burar. Jag hade förväntat mig åtminstone lite kattlukt men det var kliniskt rent med rena handdukar prydligt staplade i högar på en hylla. Katten, som skulle få namn efter dagens namnsdagsbarn, fick komma in i ett rum med kattlåda, leksaker, koja mm. Kanon!

Inga kommentarer: