måndag, september 10, 2007

Växjö BHK och MH

Min första kontakt med Växjö Brukshundsklubb blev väl inte speciellt lyckad. Jag hade tänkt Mentalbeskriva Ken och anmälde honom till två tillfällen i september. Det kom aldrig ut något PM på hemsidan och mejlen svarade de inte på så på kvällen innan MH ringde jag till en kontaktperson och fick jag reda på att jag inte fick vara med eftersom jag inte skulle tävla.

På beskrivningsdagen ringer de och frågar om jag vill komma iallafall eftersom en deltagare inte har kommit. Jag hoppar in i bilen och kör iväg. Strax efteråt ringer de igen och säger att deltagaren dykt upp och att jag inte får vara med. Som "kompensation" så får jag vara med den 16/9 istället.

Idag ringer de och säger att jag ska få beskriva den 6/10 istället eftersom det är en som ska tävla som måste göra sitt MH på söndag! Snacka om att vara lågprioriterad. Nu fick de en möjlig spårdragare på tävling mindre.

Kanske något för SSRK att ta efter. Om du inte ska avla på din hund eller apportera på en större jakt (intyg krävs naturligtvis) så får vi se om du får starta på prov. Vore ju ett sätt att komma tillrätta med alla bortlottningar....

Inga kommentarer: