torsdag, januari 25, 2007

Och så kom vintern till Småland

Vi har fått lite snö och i morse var det -10 grader. Även om jag inte är någon snöälskare så gör det inget att det är lite vitt så länge det är mörkt ute. Det lyser upp morgonpromenaden och det är VÄLDIGT mycket renare inne:-) Nu märks det även att det börjar bli ljusare. Jag hinner ganska långt på min "efter-jobbet"-promenad innan det blir mörkt.

Ken tränar fot-gående på våra promenader och har även börjat med avancerade övningar som snabba vändningar helt om. Det är svårt. Ken har, i likhet med en mycket känd liten björn, fortfarande en mycket liten hjärna, med andra ord ganska valpig fortfarande. Just nu är det inkallningar, fotgående, inkallningar, inkallningar. Efter jobbet går jag upp i Fyllerydsskogens elljusspår och där får fyrbenta egentligen inte gå lösa så det blir mycket inkallningsträning och fotgående. Skitbra träning för då måste de komma snabbt annars får matte skäll:-)

I helgen ska vi träna att gå på linje tillsammans med kompisen Foxie. Alltså bara gå på linje, inga apporter.

1 kommentar:

Susanne sa...

Heeeeeej KEN!

Jag får oxå träna sånna därade konstiga vändningar med min matte. SUCK! Jag & matte kommer om en vecka och tränar med er.

PuSs TrUllE