måndag, juni 12, 2006

Varmt!

Pust, stön och stånk! Det är så Ken har låtit i natt ända till frampå morgonen när det blev svalt och skönt och jag faktiskt kunde dra på mig täcket. Den enda som verkar obekymrad av värmen är Twiggy som dock inte har legat ihoprullad vid mina fötter i natt utan föredragit det svala golvet.

Klockan 4 kräktes Ken upp ett kycklingben så det var nog lite förhastat att ge Skipper skulden till stölden av min kycklingklubba igår när jag i all hast var tvungen att lämna tallriken obevakad på bordet för att återbörda Foxie till valphagen. Den geniala lilla krabaten gräver ett hål i marken, trycker in nosen under kompostgallret och vips så är man lös och ledig och kan springa i full frihet:-) Fast Skipper såg inte helt oskyldig ut där hon satt under bordet när jag kom tillbaka:-)

Idag har Ken fått förtroendet att inte behöva sitta i buren när matte är på jobbet. Eftersom det blir lika varmt idag så måste han ha möjlighet att röra sig. Vi får väl se hur han förvaltar det förtroendet...

Inga kommentarer: